2016. április 29., péntek

Mona és a tenyészszemle

Mona lassan 2 éves lesz, így elérkezettnek láttam az időt, hogy tenyészszemlére vigyem. A képességvizsga részétől nem féltem, tudtam hogy ügyes, megcsinálja azt a pár alap feladatot, ami ott van. A magatartásvizsgálattól és a küllembírálattól tartottam, mivel Mona nem szereti a kiállításokat - bár ugye pont ebben a hónapban fejlődött nem keveset e téren, szerzett 1 CAC és 1 resCAC címet, és a ringben is egész másképpen mozog mint korábban (mindezt persze nem kis munka árán...). Másrészt a küllemi bírálat mindig necces a labradorklubnál, szubjektív (mint minden kiállításon is), sokszor nem arról szól, amiről kellene, és ami a legrosszabb: ha nem sikerül, akkor is maximum egyszer lehet megismételni, azt is minimum 1 év eltelte után.

Úgyhogy nem kis izgalommal indultunk útnak; és sajnos nem volt alaptalan a félelmem: küllemi bírálaton nem engedték át Monát annak ellenére sem, hogy szép bírálatot kapott. Igazából nem értem, miért... egyetlen hibaként a nem egyenes hátat írta a bíró - erről csak annyit, hogy hát nem egy champion kutyát ismerek, akinek görbébb háta van nála... pedig bírálat közben is szépen viselkedett, maximum leült amikor a bíró már tizedszer ment vissza hozzá megtapogatni... (ezt nem láttam problémának, mivel pont az előtte bírált kutya viselkedett durván; lefeküdt, kihúzta magát a fogdosás alól, a chipjét alig tudta leolvasni a bíró, perceket küzdött vele... és ő hadd'ne mondjam, átment :D ) ... szóval én örültem annak, ahogy Mona viselkedett és tűrte a chipolvasást, fognézést, tapogatást stb... de nincs egyenlő elbírálás, a bíró szava szent, ez van, így jártunk most mi is, mint előttünk már jópáran, nem lehet mit tenni ellene... hallottam már tenyészszemle után asztal-ráborítós kiabálást, ügyvédes konzultációt, stb... semmi értelme... teljhatalma van a klubnak... így én ezeket kihagytam, és próbálom elfogadni a dolgot, csak nehéz... nehéz, mert látom hogy mennyi munkám van benne, nehéz, mert igazságtalannak érzem, nehéz, és sajnálom, hogy nem vettem fel videóra az egészet; tanulságos lenne kívülállóknak is...
Íme a bírálati lapja:


De hogy tovább menjek, a magatartásvizsgálaton és a képességvizsga minden pontján megfelelt Mona; sőt, megdícsérték a bírók!!


Úgyhogy Monával folytatjuk ahogy tudjuk, nyilván nem fogom kidobni emiatt a 2 éves kutyámat; meglátjuk mi változik a jövőben... vagy esetleg jövőre olyan bírót fogunk ki a tenyészszemlén, aki értékeli Mona küllemét, díjnyertes felmenőit, és jó szemmel nézné hazai vérfrissítésnek (ő szlovák tenyészetből van, nagyapja amerikai, anyja pedig cseh)... majd kiderül... :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.