2013. szeptember 14., szombat

Felkészülés tenyészszemlére

Elhatároztam, hogy Lujzit elviszem tenyészszemlére (igaz neki felülbélyegztett törzskönyve van, de jók a felmenői, szép a mozgása, és HD 0 / ED 0 tehát mentes csípő- és könyökdiszplázia szűrési eredményekkel rendelkezik, fajtastandard leírás illik rá).

Úgyhogy utánanéztem, miből is áll egy tenyészszemle...
(részletesen ld. http://labradorklub.hu/index.php?option=com_content&view=article&id=15&Itemid=189)
összefoglalva:

1. küllemi bírálat (erre nem lehet különösebben készülni, megnézik a kutyát és vagy megfelelt vagy nem)
2. magatartásvizsgálat (ezzel nem hiszem hogy gond lesz)
3. képességvizsga, ezen belül is 3 feladat:
   . apportkészség
   . orrhasználat és vaddal való viselkedés vizsgálata lövéssel
   . vízszeretet, apportkészség vízben

Apport rendben, imádja a kutya, vizet szintén, ezekkel nem lesz gond. Orrhasználat, vadkeresés, lövés közben... hát ettől féltem, mert soha nem volt alkalma megszagolni egyetlen vadkacsát se, nem hogy megkeresni és odahozni miközben lőnek... bár a lövés részétől nem féltem, mert a szilveszteri tüzijátéktól se fél, sőt... szóval arra gondoltam, hogy ezt a leölt kisállat megkeresése részt valahogy el kellene próbálni... egyáltalán felveszi-e a szájába, elindul-e vele, stb... e célra egy amúgy is levágásra szánt nyulat és egy házi kacsát áldoztam be, melyet a segítségem elrejtett (én se tudhattam pontosan hol), én pedig mentem Lujzival keresni... szegény kutya, eleinte nem tudta mit szeretnék tőle, de amikor végül megtalálta a "zsákmányt", nagyon megdícsértem, és némi bíztatás után már hozta is. :)) Kétszer próbáltam ezt el vele (1 nyúl, 1 kacsa), utána pedig reménykedtem, hogy mindezt majd idegen környezetben igazi lőtt vadkacsával is megcsinálja.

Íme 2 videó a felkészülésről:


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.